تهران، شهریار ، خیابان ولیعصر ، رو به روی پارک کودک ، ساختمان مدائن ، طبقه زیر زمین

Search
Close this search box.
کاشت مو و ابرو

کاشت مو و ابرو

      کاشت موی طبیعی چیست؟

      با توجه به شیوع ریزش موو تاثیر موها در زیبایی و اعتماد به نفس افراد، کاشت مو امروزه به یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین  اعمال زیبایی تبدیل شده است.در بیشتر موارد این عمل زیبایی برای ریزش موی ارثی-هورمونی مردانه انجام می شود.کاشت مو عملی است که طی آن موهای خود فرد از پشت سربرداشته شده و به نواحی کم مودر جلوی سر منتقل میشود.این موها کاملا مثل موهای قبلی فرد قابلیت شستشو و اصلاح دارند. البته  با این روش میتوان ابروها، مژه و ریش را نیز بازسازی کرد.

      کاشت مو

      کاندید ایده آل کاشت مو چه کسانی هستند؟

      کسانی که از ریزش موی ارثی هورمونی رنج میبرند اغلب کاندید مناسبی هستند.در این نوع ریزش در قسمت جلوی موها خط رویش موعقب نشینی میکند و تراکم موها  از جلو تا فرق سرکم می شود.در این نوع از ریزش مو کاشت بعد از سن 25 سال توصیه می شود.

      افرادی که قسمتی از موهای خود را به دلیل از دست داده اند هم در صورت صلاحدید متخصص پوست و مو می توانند کاشت مو انجام دهند.

      آیا کاشت مو در زنان هم انجام می شود؟

      بله زنانی که دچار ریزش مو از نوع هورمونی و مردانه هستند و خط رویش مو در آنها عقب رفته و پیشانی بلند شده.

      زنانی که در اثر سفت بستن موها دچار از بین رفتن موها در ناحیه کشش شده اند. زنانی که دراثر سوختگی ،تصادف وبعضی بیماریها بخشی از موهایشان را ازدست داده اند.

      کاشت مو به چند روش و چگونه انجام می شود؟

      اولین مرحله ترسیم یک خط رویش مناسب در جلوی سر می باشد که طبق اصول  علمی زیبایی شناسی و شنیدن نظرات بیمار  انجام می شود.کاشت مو یا پیوند مو به  روشهای FUE ،FUT و یا روش ترکیبی انجام می شود

      روش انجام کاشت مو

      کاشت مو به روش FUT :

      ىر اين روش منطقه ای در پشت سر به صورت موضعی کاملا بی حس می شود.یک نوار باریک از پوست  پشت سربه روش جراحی برداشته می شود محل برداشت بخیه می شود. سپس این نوار زیر میکروسکوپ با دقت خرد شده و موهای آن به صورت واحد های کوچکی جدا می شود. این واحد ها شامل یک تا چهار تار مو هستند. به هر کدام از این واحد ها یک گرافت گفته می شود. سپس درجلوی سر با تیغهای مخصوص جایگاههای مخصوص ایجاد میشود و گرفتها داخل این جایگاهها جایگذاری میشوند.محلی که در پشت سر بخیه شده است بعد از برداشت بخیه به صورت یک خط نازک دیده میشود که در افرادی که موی خود را خیلی کوتاه نمی کنند یا نمی تراشنددرزیر موها پنهان میشود.این روش نیاز  به تراشیدن سر ندارد فقط در محل برداشت و کاشت موها کوتاه و تراشیده می شوند. بخیه پشت سر 10-14 روز بعد برداشته می شوند.

      مراحل کاشت مو

      کاشت مو به روش: FUE  ىر اين روش گرافتها تك تك بوسیله دستگاه مخصوص از پشت سر برداشته می شود . ودر جلوی سردرجایگاه های ایجاد شده کاشت میشود. دراین روش برش و بخیه وجود ندارد و در محل برداشت مو یعنی ناحیه پشت سر حتی در صوت کوتاه کردن زیاد مو معمولا هیچ اثری دیده نمی شود. در صورت کم بودن بانک موی سر با این روش می توان از موهای بدن برای فراهم کردن گرفت بیشتر و نتیجه ی بهتر استفاده کرد.

      کاشت مو به روش ترکیبی:

       همانگونه که از اسم آن پیداست به ترکیبی از دو روش بالا اطلاق می شود. ترکیبی زمانی استفاده می شود که هر روش به تنهایی نتواند تعداد گرفت کافی و نتیجه مطلوب فراهم کند.

      کاشت مو به روش FUT بهتر است یا FUE

      اکنون این سوال پیش می آید که کدام روش بهتر است .روش FUE دوره ی نقاهت کمتری دارد،جراحی و بخیه ندارد.

      روش FUT نیاز به تراشیدن موها ندارد،آسیب کمتری به بانک مو میزند،زمان عمل کوتاه تر است و تراکم بالاتری می توان به دست آورد.

      البته این توضیحات بسیار کلی ست در جلسه ی مشاوره با متخصص پوست و مو، بهترین روش با توجه به بانک مو، میزان طاسی و نظرات شما بهترین روش انتخاب می‌شود.

      بعد از کاشت چه اتفاقی برای گرفت های کاشته شده می افتد؟

      طی 3 تا4 هفته بعد از کاشت مو بیشتر گرفتها می ریزند و بعد طی سه تا چهار ماه رشد می کنند.در ابتدای رشد ممکن است التهاب خفیف در ریشه مو ایجاد شود .موها ابتدا نازک و کوتاه رشد میکنند و به مرور بلند تر و ضخیم تر می شوند.بهترین نتیجه و نتیجه نهایی یک سال بعد دیده میشود. یک فرد ممکن است حتی سه یا چهار جلسه کاشت مو نیاز داشته باشد تا به تراکم قابل قبول برسیم.فاصله جلسات باید چندین ماه باشد.

      نکات و مراقبتهای قبل از کاشت مو

      قبل از کاشت جلسه مشاوره با متخصص پوست انجام می شود و آزمایشات لازم برای بررسی پرونده سلامت فرد در خواست می شود.

       داروهای رقیق‌کننده خون  مثل آسپرین،بروفن و ….به مدت دو هفته  بهتر است ترک شود.

      سیر،چای سبز ،ویتامین E و …بدلیل رقیق کردن خون استفاده نکنید.

        دخانیات و الکل به مدت یک ماه قبل از کاشت بهتر است ترک شود.

      موهای سفید شده خود را سه روز قبل  رنگ کنید

      در روز  کاشت حمام کنید ولباس آزاد و دکمه‌دار بپوشید صبحانه ی کامل میل کنید.

      حتما در روز کاشت همراه داشته باشید

       نکات و مراقبتهای بعد از کاشت مو

      بلا فاصله بعد از کاشت برای جلوگیری از بروز تورم، هر 2 ساعت یکبار به مدت چند دقیقه یک کمپرس یخ را بر روی پیشانی خود بمالید. تورم معمولاً از تا روز چهارم بعد از کاشت مو/ابرو/ریش افزایش می‌یابد و گذراست. ورم ممکن است تا پلک‌ها نیز گسترش یابد..

      برای کاهش ورم بعد از عمل، چند شب اول در هنگام خوابیدن، سر خود را با استفاده از چند بالش بالا در حد زاویه 45 درجه نگه دارید.

      بهتر است هفته ی اول از داروهای رقیق کننده ی خون مانند آسپرین و ایبوبروفن استفاده نکنید. در صورت  بیماری خاص و اجبار به خوردن این داروها ، با پزشک خود حتما مشورت نمایید.

      بهتر است 48 ساعت استراحت کنید..

       از نوشیدنی‌های الکلی،سیر،چای سبز و….. به مدت 1 هفته الی 10 روز پرهیز کنید

      داروها و دستورات پزشک را به دقت رعایت کنید.

      به مدت سه هفته از کارهای سخت،ورزشهای سنگین،سوناو…پرهیز کنید..

      در صورت درد شدید ،تورم و قرمزی شدید در ناحیه پیوند مو باید سریعاً به پزشک متخصص پوست خود اطلاع دهید..

      عوارض کاشت مو

      خونریزی/عفونت/تورم در سر/ تشکیل دلمه در نواحی برداشت و کاشت مو

      کبودی اطراف چشم

      بی حسی و فقدان حس در نواحی کاشت / برداشت مو

      اختلال در رشد موها

      از بین رفتن پوست سرو ایجاد اسکار

      کاشت ابرو

      ابروها در زیبایی صورت و القای احساسات فرد بسیار مهم هستند.افراد زیادی به دلیل نازکی ابروها،از دست دادن بخشی از موهای ابرو ،تغییر مدل ابرو به کاشت ابروفکر می کنند. اولین مرحله در کاشت ابرو طراحی درست و اصولی ابروست که پزشک متخصص پوست و مو با توجه به معیارهای علم زیبایی براساس فرم صورت فرد نظر می دهد و سلیقه ی بیمار نیز لحاظ می شود.

      کاشت ابرو

      ابروها در زیبایی صورت و القای احساسات فرد بسیار مهم هستند.افراد زیادی به دلیل نازکی ابروها،از دست دادن بخشی از موهای ابرو ،تغییر مدل ابرو به کاشت ابروفکر می کنند.

      اولین مرحله در کاشت ابرو طراحی درست و اصولی ابروست که پزشک متخصص پوست و مو با توجه به معیارهای علم زیبایی براساس فرم صورت فرد نظر می دهد و سلیقه ی بیمار نیز لحاظ می شود.

      روش کاشت ابرو

       کاشت ابرو در واقع پیوند موی پشت سر به ناحیه ی ابروست که درمجموعه ی ما به روشFUT  انجام می شود یعنی بی حسی به پشت سر تزریق می  شود .نوار پوست به روش جراحی البته با سایز کوچکتر از آنچه برای کاشت مو نیاز است از پشت سر برداشته میشود  , و محل برداشت بخیه می شود.سپس این نوار زیر میکروسکوپ به واحدهای بسیار کوچک در چند مرحله خرد می شود تا گرفتهای  تک مویی ایجاد شود، چون موهای گرفتها بلند است .جهت وخواب موها مشخص تر می باشد و ابروها به طبیعی ترین حالت کاشت می شود.این گرفتها در محل های ایجاد شده  قرار داده می شوند.

      طی 3 تا4 هفته بعد از کاشت ابرو بیشتر گرفتها می ریزند و بعد طی سه تا چهار ماه رشد می کنند.در ابتدای رشد ممکن است التهاب خفیف در ریشه مو ایجاد شود .موها ابتدا نازک و کوتاه رشد میکنند و به مرور بلند تر و ضخیم تر می شوند.بهترین نتیجه و نتیجه نهایی یک سال بعد دیده میشود.یک فرد ممکن است نیاز به جلسه ی ترمیم داشته باشد.

      کاندید ایده آل کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

      کسانی که ابروهای کمی به دلیل افزایش سن، ژنتیک و ریزش ابرو پیدا کرده اند.

      کسانی که به دلیل آسیبهای تروماتیک مثل سوختگی،تصادف و.. قسمتی از ابرو را از دست داده اند.

      کسانی که ابروهایشان را زیاد برداشته اند و با نواحی خالی ابرو مواجهند.

      چند نکته در مورد کاشت ابرو

      موهای سر از موهای ابرو ضخیم تر هستند پس برای اضافه کردن یک یا دو ردیف به ابرو اقدام به کاشت نکنید چون تفاوت ضخامت و ناهمگونی ابروها مشخص می شود.

      رشد این موهای کاشته شده در ابرو مانند موی سر می باد.

      ابروی کاشت شده را همچون ابروی طبیعی میتوان اصلاح ،کوتاه و رنگ کرد.

      نکات قبل وبعد از کاشت ابرو

      همان نکاتی که در قسمت مراقبتهای قبل و بعد کاشت مو توضیح داده شد می باشد.

      خونریزی/عفونت/تورم در سر/ تشکیل دلمه در نواحی برداشت و کاشت مو

      عوارض کاشت ابرو

      کبودی اطراف چشم

      بی حسی و فقدان حس در نواحی کاشت / برداشت مو

      اختلال در رشد موها و جهت آنها احتمال غیر قرینگی در کاشت ابروها

      مطالب مرتبط

      میکرونیدلینگ

      میکرونیدلینگ چیست؟ میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های جوانسازی سطح

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *