تهران، شهریار ، خیابان ولیعصر ، رو به روی پارک کودک ، ساختمان مدائن ، طبقه زیر زمین

Search
Close this search box.
لیفت با نخ

لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ

به مرور زمان با افزایش سن، تحلیل استخوان‌ها، شلی عضلات و لیگامانهای صورت و تحلیل بافت چربی صورت اتفاق می‌افتد و مجموع این موارد منجر به افتادگی پایین آمدن بافت صورت می‌شود.

لیفت صورت با نخ یکی از روش‌های نیمه تهاجمی و غیر جراحی برای درمان پیری و افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت است. لیفت صورت با نخ منجر به رفع افتادگی وتحریک کلاژنسازی می‌شود. نخ‌ها برندهای مختلف و جنس‌های متفاوتی دارند ولی به طور کلی دو نوع نخ وجود دارد.

  • نخ‌هایی که برای لیفت استفاده می‌شوند که بلند و خاردار هستند و در عمق پوست کارگذاری می‌شوند.
  • نخ‌های مونو یا نخ‌های کوتاه که برای لیفت و کشش بافت استفاده نمی‌شوند. این نخ‌ها کوتاه هستند و به طور سطحی کارگذاری می‌شوند و هدف فقط کلاژنسازی درپوست می‌باشد.
لیفت صورت

کاربردهای لیفت با نخ

  • رفع افتادگی قسمت‌های میانی صورت مثلا افتادگی گونه‌ها
  • درمان افتادگی صورت در قسمت تحتانی مثل افتادگی بافت‌ها روی فک و کنار دهان(خط غم)
  • بالا بردن ابروها
  • رفع شلی غبغب

هدف از انجام لیفت صورت با نخ، در واقع بازسازی مجدد بافت شل و افتاده با تحریک تولید کلاژن برای افزایش استحکام پوست صورت، گردن و بدن می‌باشد. این کار توسط متخصص پوست و براساس پروتکل‌های علمی و اصول آناتومی انجام می‌شود. هدف از لیفت با نخ تحریک تولید کلاژن جدید و دستیابی به نتایج طولانی مدت و بازگرداندن ظاهر جوان در مناطق تحت درمان است.

لیفت صورت با نخ

نحوه انجام لیفت صورت با نخ

ابتدا در ناحیه‌ای که قرار است عمل لیفتینگ با نخ را انجام شود (معمولا در قسمت‌های میانی صورت، غبغب یا گردن) بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

سوزن‌ها و کانول‌های حاوی نخ از کمپانی‌های معتبر به صورت پک‌های استریل در دسترس هستند. 

متخصص پوست از نقاط مشخص سوزن یا کانول‌های حاوی نخ کلاژنساز را زیر سطح پوست وارد می‌کند سپس نخ را جایگذاری می‌کند و کانول یا سوزن را خارج می‌نماید.

پس از جاگذاری نخ‌ها در قسمت‌های مورد نظر، کلاژن و بافت فیبروز جدید در اطراف نخ‌ها تشکیل می‌شود که سبب نگه داشتن بافت و سفت شدن پوست می‌شود.

روش لیفت صورت

آیا نخ‌های لیفت قابل جذب هستند؟ چه اتفاقی در محل کارگذاری نخ‌ها می‌افتد؟

 نخ‌های لیفت زیر پوست تا چند ماه باقی می‌مانند؛ آن‌ها تشکیل رشته‌های فیبری جدید که تشکیل دهنده و تحریک کننده کلاژن هستند را تسهیل می‌کنند و در این مدت شبکه ای از کلاژن و فیبروز در اطراف نخ تشکیل می‌شود، سپس نخ‌ها توسط بدن تجزیه و دفع می‌شوند. پس نیازی به خارج کردن نخ‌ها نیست.

پس از حل شدن نخ‌ها، کلاژن جدید و بافت‌های فیبروزی که از قبل در مناطق تحت درمان شکل گرفته‌اند، بازسازی و اثر خود را در مناطق تحت درمان با لیفتینگ نشان می‌دهند و جوانی را به ناحیه مورد نظر باز می‌گردانند.

نخ لیفت صورت

اقدامات مورد نیاز قبل از لیفت با نخ

  • حداقل از یک هفته قبل از عمل از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و سیگار اجتناب نمایید.
  • حتما در مورد انتظارات خود با متخصص پوست در جلسه ویزیت صحبت کنید.
  • از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین بروفن، ناپروکسن و… حداقل از یک هفته قبل باید اجتناب شود. این داروها چون رقت خون را بالا می‌برند، می‌توانند باعث خونریزی غیر ضروری در هنگام انجام این پروسه درمانی شوند.

مهم ترین مراقبت های بعد از کشیدن پوست با نخ

  • به مدت یک هفته به پهلوها و شکم نخوابید .
  • 2-3 هفته هیچ فشاریا کشیدگی به صورت وارد نکنید.
  • اگر پوست شما متورم یا کبود شده است، به مدت 15 دقیقه ۴ بار در روز، 3روز اول، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • به مدت ۲ – ۳ هفته از وارد آوردن فشار شدید یا کشیدگی پوست صورت اجتناب کنید.
  • انجام حرکات مختلف بر روی اجزای صورت را به مدت ۲۴ ساعت محدود کنید.
  • از مصرف کرم‌های صورت یا آرایشی صورت برای ۴۸ ساعت خودداری کنید.
  • به مدت ۷ – ۱۰ روز غذاهای نرم و یا مایعات مصرف کنید.
  • از جویدن آدامس و استفاده از نی به مدت ۲ هفته اجتناب کنید.
  • ورزش‌های سنگین به مدت سه هفته ممنوع است.
  • آرایش پس از 48 ساعت با حرکات ملایم بلامانع است .

لیفت با نخ چقدر دوام دارد؟

بلافاصله پس ازلیفت با نخ یک نتیجه ی فوری لیفت و کشیدگی صورت مشهود است. این نتیجه ی فوری در عرض 2-3 هفته از بین می‌رود و کم کم نتایج ماندگارتر که ایجاد شبکه ی کلاژن و فیبروز است شروع می‌شود استحکام و سفتی پوست حاصل از آن چند ماه ماندگار است.

نتایج این درمان در مقایسه با گزینه‌هایی مانند اندولیفت یا جراحی پلاستیک لیفت صورت، موقت تر می‌باشد. در بسیاری موارد از این روش در ترکیب با اندولیفت و فیلر برای جوانسازی استفاده می‌شود.

معایب لیفت صورت با نخ

میزان موفقیت در برخی افراد که شرایط پوستی مناسب ندارند، پایین است.مثلا افراد با صورت‌های حجیم یا با افتادگی شدید .

از لیفت با نخ نباید نتایج لیفت جراحی صورت را  انتظار داشت و به عنوان یک روش کلاژنساز و سفت کننده بالیفت مختصر باید به آن نگاه کرد.

چه زمانی می توانم دوباره ورزش کنم؟

شما می توانید ورزش سبک مانند پیاده‌روی را از ۱ هفته بعد از لیفت نخ از سر بگیرید؛ اما مراقب باشید از هر گونه تمرینی که باعث شود ناحیه درمان تحت فشار قرار گیرد، خودداری کنید. به عنوان مثال باید از انجام ورزش‌هایی مانند وزنه‌برداری تا زمانی که متخصص به شما اجازه نداده و از بهبود صورتتان اطمینان حاصل نکرده، خودداری کنید. از ورزش یوگا که لازم است سر شما زاویه پایین تا حدود زیر قلب داشته باشد هم باید به مدت ۷ روز خودداری کنید.

توصیه می‌شود ۱۲ ساعت بعد از لیفت نخ صورت خود را مرطوب نکنید و آب نزنید. برای شنا و استخر بهتر است صبر کنید تا محل بخیه‌ها کاملاً بهبود یابند. برای استخرهای آب گرم – سونا خشک و بخار نیز همین دستورالعمل را دنبال کنید.

چه زمانی می توانم بعد از لیفت صورت با نخ آرایش کنم؟

بعد از گذشت ۴۸ ساعت از لیفت نخ، می‌توانید در صورت لزوم از مواد آرایشی استفاده کنید. آرایش به پوشاندن هرگونه کبودی باقی مانده کمک می‌کند. (جهت پخش کردن کرم پودر و کانسیلر بر روی پوست خود به آرامی با پوست خود رفتار کنید.)

مطالب مرتبط

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟ میکرونیدلینگ یکی دیگر از روش های جوانسازی سطح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *